Trollet Ludenben!

Här är en bild på min fina vän sofia som jag har spenderat dagen med!
Hejsan svejsan!
Jag har vart ute i solen precis hela dagen idag och det har vart upp emot 30 grader här i Varberg, jag åkte hem till pappa för att lägga mig och sola samtidigt som jag skulle vänta på Sofia. Tanken var att jag och sofia skulle åkt till picknick festivalen och lyssnat på musik men eftersom det var sagt att det skulle börja regna så var inte vi så taggade på att först åka till Göteborg och sitta ute i det fallet. Sedan Sofia kom till mig vid två tiden och då hade pappa gjort pasta sallad med bacon och kyckling i super gott, Sofia fick utan kyckling och bacon för att hon är vegiterian. Efter att vi hade ätit gick vi ut i solen och la oss och pressade som fan i flera timmar. Senare åkte vi ner till stan och köpte creps som vi satte oss och åt vid fästningshörnan, Jag åt en med banan och nutella och Sofia åt en med nutella. Det kändes sjukt tjockt, men det behövde vi båda efter en sådan här dag i solen. Efter det begav vi oss till stranden för ett dopp i havet, när vi va i vattnet så va det några småpojkar som skrek och pekade med hela handen mot oss och sa "ta henne, du vill ju ha henne, du sa ju det och att hon va snygg" och massa mer. Det tyckte jag va sjukt pinsamt, de va kanske 9-11 år. Jag kan ju inte låta bli annat än att brista ut i skratt. Vad det kändes dumt, men det va riktigt pinsamt så jag kunde inte låta bli. Vi var tvugna att gå upp ur vattnet för att jag skrattade så jag höll på att få en kallsup. Småkillar kanske ska hålla sig till att kolla på sådana i sin egen ålder, fast det skadar ju inte att titta men att skrika över hela stranden känndes inte okej. När jag kom upp ur vattnet så såg jag Jocke, Alle och Johann komma gående på stranden, så jag var tvungen att skriva ett sms till jocke och säga att han skulle komma och hälsa medan de andra var i och badade. Fast de kom också och hälsade sen. Jag är sjukt avundsjuk på honom att Jocke är så överdrivet brun, det var i och för sig alla pojkarna. Efter det så åkte jag och sofia hem, eller jag åkte hem till mig och hon till sig. När jag kom hem stod fick jag en trevlig överraskning, det stod jordgubbar på bordet. Det är ju bara någonting av det godaste som finns!
Hihi, jag måste verkligen raka mina ben innan jag ser ut som trollet ludenben i boken petter och hans fyra getter.
Fast nej, så farligt är det inte. Men nu ska jag i alla fall raka mina ben, duscha och plugga till mitt företagande prov på torsdag så att jag får godkännt i det.
Ha det fint allihopa!

Kommentarer
Postat av: Axel N

Ohh ni skulle kommit upp till göteborg! Jag var ju för fasen på picknickfestivalen. Det låter som du solar väldigt mycket... kommer ju se ut som ett spöke i jämförelse :(

2011-06-06 @ 23:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0