Labyrint skolan.

Hejsan svejsan alla!

Vaknade av att klockan ringde vid 7 tiden gick upp och duschade, sen gick jag in och hoppade lite i Marcus säng för att han skulle vakna! Fast nej, så brutalt var det inte riktigt. Men jag gick in till honom och frågade om han ville äta frukost med mig innan mamma skulle gå med honom till dagis, det ville han ju självklart. Efter att jag hade ätit frukost med Marcus gjorde jag mig iordning för skolan. När jag kom fram till skolan så var det någon kille där. Vi har våra fotolektioner en bit bort från Pederskrivares Skola, ett ställe som kallas för Rosenfredsskolan som är en kultur skola eller någonting sådant. Han gick in medan jag låste cykeln och när jag kom in var han borta. Jag gick ner till hissen för att åka upp, vi har nämligen foto på 5:e våningen och jag hittar inte riktigt upp utan hissen, för 5:e våningen e som en vind ungefär och hela Rosenfredskolan är som en enda stor labyrint. När hissen kom ner så stod killen i hissen (han borde åkt upp, medan jag fixade med min cykel och så?), så jag hoppade in och han skulle tydligen också till våning 5. När jag gick in i klassrummet gick han efter mig, vilket kändes ganska läskigt. Han gick tydligen också i min foto grupp. Konstigt att jag aldrig har sett honom innan, men jag har vart sjuk och sen har jag vart ute och fotat under de flesta lektionerna så att det kan nog förklara en hel del. Men han satt och kollade på mig under precis hela fotolektionen och det gjorde att jag kände mig ganska obekväm där. Sen var jag tvungen att cykla från Rosenfred till ps och göra mitt företagsekonomi prov, det gick faktiskt inte så bra. Så nu får man väl börja plugga för nästa prov. Nu är jag hemma och funderar på att dra förbi farmor en sväng innan min mattelektion börjar, jag behöver nämligen sy till min skolavslutnings klänning. Eller så tar jag och städar mitt rum.

Ha det fint alla läsare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0